085 - 303 53 84

Bureauvijftig blog

Tip #6: 'Met 50+ aan de slag gaan betekent niet altijd een 50+ campagne'

17 januari 2013 door Floris Venneman in Marketing tips

Misvattingen rondom 50+ marketing en communicatie zijn er genoeg. Zo ook die over het voeren van speciale campagnes voor oudere doelgroepen. Dat is namelijk niet per definitie nodig. Door goed te herkennen wat de klant wil en dat te koppelen aan de huidige gevoerde proposities en campagnes komt soms aan het licht dat het eigenlijk […]

Lees artikel

50 plussers in de media – editie 2

17 januari 2013 door Floris Venneman in 50 plussers in de media

Iedere week verschijnen er vele nieuwe artikelen over 50-plussers, senioren en ouderen. In dit nieuwe jaar maken wij wekelijks een selectie van de leukste, meest interessante, inspirerende, spraakmakende, en opvallende stukken en publiceren die onder de titel: “50-plussers in de media”.  Iedere week is een andere Bureauvijftig collega aan de beurt. Hebben wij/zij onverhoopt iets […]

Lees artikel

Tip #5: 'De 50+ mens is ambigue'

14 januari 2013 door Floris Venneman in Marketing tips

Een veelgevoerde discussie gaat over hoe oudere mensen aan te spreken. Veel rondetafels en panelbijeenkomsten gaan al jaren over die vraag. Mag ik senior zeggen? Is 50+ dan beter, of 55+ of medior? Oudere misschien? De beste reactie is natuurlijk dat we een jeugdige ook niet aanspreken met ‘hey jongere’, maar op andere relevante raakpunten. […]

Lees artikel

Opplussen van woningaanbod

14 januari 2013 door Floris Venneman in Nieuwsberichten

In samenwerking met Verkroost advies zal Bureauvijftig de komende maanden werken aan een marketingtoolkit voor het opplussen van woningaanbod. Een opdracht die zij samen zullen doen voor de provincie Gelderland. De woon, zorg en welzijnklant van de toekomst stelt andere vragen, zal bereid moeten zijn zelf te betalen voor woningaanpassingen. Er verandert veel. Lees er […]

Lees artikel

50 plussers in de media – editie 1

08 januari 2013 door Floris Venneman in 50 plussers in de media

Iedere week verschijnen er vele nieuwe artikelen over 50-plussers, senioren en ouderen. In dit nieuwe jaar maken wij wekelijks een selectie van de leukste, meest interessante, inspirerende, spraakmakende, en opvallende stukken en publiceren die onder de titel: “50-plussers in de media”.  Iedere week is een andere Bureauvijftig collega aan de beurt. Hebben wij/zij onverhoopt iets gemist? […]

Lees artikel

We zijn weer begonnen! Hou ons in de gaten

04 januari 2013 door Floris Venneman in Nieuwsberichten

De oliebollen zijn op en de laatste restjes kerstkrans proberen we er in de sportschool driftig af te fietsen: 2013 is officieel begonnen. Iedereen een geweldig, succesvol en vruchtbaar jaar gewenst. Bureauvijftig is na een korte break weer back in business. De komende periode gaan we aan de slag voor Actiz, Viva! zorggroep, Opella, Fitál […]

Lees artikel

Actiz: Het nieuwe ouder worden

02 januari 2013 door Floris Venneman in Nieuwsberichten

In december gaat Bureauvijftig samen met Actiz aan de slag om na te denken over invulling van het programma ‘Nieuwe Ouder worden’ in 2013. In 2012 werd een succesvolle reeks debatten georganiseerd en was Actiz voor het eerst aanwezig op de 50+ Beurs. Hoe verlengen we dat succes ook in 2013? En zorgen we ervoor […]

Lees artikel

Tip #4: 'Gebruik opa en oma marketing'

02 januari 2013 door Floris Venneman in Marketing tips

In Nederland worden vrouwen gemiddeld op hun 52e en mannen op hun 54e opa of oma (zie artikel Trouw). De eerste babyboomers zijn in 2011 65 jaar geworden, het gros is nu tussen 55 en 65 jaar. Dat betekent dat de rijkste groep Nederlanders nu en de komende jaren opa of oma gaat worden, of het […]

Lees artikel

Tip #3: 'Zo rond de 50 is een wiebelmome​nt'

28 december 2012 door Floris Venneman in Marketing tips

Zo rond het 50ste levensjaar komen mensen op een keerpunt. Heb ik mijn pensioen wel goed geregeld? Een heus ‘wiebelmoment’. Vind ik deze baan nog leuk? Wil ik met deze man of vrouw nog verder? Hoe heb ik de opvoeding gedaan? Een moment van herijken, terugkijken en vooral ook naar de toekomst kijken. Misschien wil […]

Lees artikel

Tip #2: 'Mond-tot-​mond reclame is heel belangrijk​'

21 december 2012 door Floris Venneman in Marketing tips

50-plussers vertellen dingen graag door. Dat blijkt uit ieder onderzoek. Geef ze daar dus voldoende reden voor. Een positieve ervaring, unieke gebeurtenis of net die ene aangename verrassing. Je zult zien dat het werkt. Het werkt overigens ook andersom. 50-plussers varen graag op de koers van hun naasten. Bij de keuze voor een reis ‘Hoe […]

Lees artikel

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de maandelijkse nieuwsbrief inclusief verrassende insights over 50plussers:

Stuur ons een mail

Contactformulier

Contactgegevens

Grey Valley
Werner von Siemensstraat 13
2712 PN Zoetermeer

T. 085 – 3035384
E. info@bureauvijftig.nl

Grey Valley Incubator