085 - 303 53 84

Bureauvijftig blog

Schermafbeelding 2017-07-24 om 12.28.38

Mediamomenten

24 juli 2017 door Floris Venneman in Bureauvijftig in de media

We zitten niet stil bij Bureauvijftig en zo kwamen we ook weer langs in de media in de afgelopen weken. Floris was te gast in het Ondernemerspanel in het programma ‘Zaken Doen Met’ en daarnaast is hij op de koffie geweest bij Hans Bourlon (CEO van Studio 100), dit gesprek is opgenomen en een korte […]

Lees artikel
Hotel Romantiek

KRO-NCRV komt met datingprogramma voor ouderen

12 juli 2017 door Floris Venneman in 50 plussers in de media

Ook ouderen zijn nog fanatiek aan het daten en opzoek naar nieuwe liefdes. Dit wordt nu ook opgepakt door KRO-NCRV die vanaf september een nieuw datingprogramma op televisie gaan brengen. Twaalf alleenstaande vrouwen en twaalf alleenstaande mannen gaan op zoek naar de liefde in het nieuwe KRO-NCRV programma Hotel Romantiek . Dat maakte de omroep dinsdag bekend. Onder leiding […]

Lees artikel
onlinewinkelen50+

Ouderen en online mode kopen

10 juli 2017 door Floris Venneman in Nationale 50plus Panel

Voor onze klant Startpagina doen we regelmatig onderzoeken in het Nationale 50Plus Panel naar verschillende, voor hun doelgroep, relevante onderwerpen, na Internet & Veiligheid stond nu het kopen van mode via webwinkels op de agenda. Misschien niet direct een verrassende uitkomst, maar vooral de onderliggende inzichten maken de uitkomsten interessant. De vijftigplusser komt zijn kleding nog […]

Lees artikel

50-plussers bezorgd over veiligheid persoonsgegevens online

04 april 2017 door Floris Venneman in 50 plussers in de media

Er is vooral argwaan over commerciële bedrijven zoals Facebook en Google. Meer dan de helft van de ouderen boven de 50 jaar vindt dat de eigen persoonsgegevens online niet veilig zijn. Vooral commerciële bedrijven zoals Facebook en Google worden door 52% van de 50-plussers met argusogen bekeken. Identiteitsfraude wordt door een groot deel van de 50-plussers […]

Lees artikel

Helft consumentenbestedingen in fashion door 50+ klant

08 maart 2017 door Floris Venneman in Insights In Ageing

Retailers in de fashion en lifestyle moeten, vanwege de groei van de groep 50+ klanten, aan de slag met hun merken en winkelconcepten. Dat het aantal personen in de 50+ leeftijdsgroepen in Nederland groeit weten we al een tijdje. Dat daarmee ook het belang van deze groep consumenten in de markt toeneemt is zeker ook […]

Lees artikel

De onderzoeksmonitors zijn terug: zorg, retail en sex

20 februari 2017 door Floris Venneman in Insights In Ageing

Als doelgroepspecialist onderzoeken we natuurlijk heel veel voor onze klanten (bijna wekelijks bevragen wij ons eigen panel). Toch was het al even geleden dat we zelf een groot onderzoek met onze klanten optuigden. In 2013, ’14 en ’15 onderzochten we zorg, wonen, welzijn en diensten aan huis met in totaal 24 van onze opdrachtgevers en […]

Lees artikel

(Her)waarderen Startpagina.nl

15 februari 2017 door Floris Venneman in Nieuwsberichten

Er zijn opdrachtgevers bij die, als je erover vertelt, bij iedereen een zelfde reactie opleveren. Startpagina is er zo eentje. “Bestaat dat nog?” vraagt men zich hardop af. Veel mensen hebben de afgelopen jaren immers alternatieven gevonden voor de in de nineties en zero’s immens populaire site. Met als meest geduchte concurrent: Google. En of […]

Lees artikel

Floris Venneman aan boord als partner

08 februari 2017 door Floris Venneman in Persberichten

Sinds 1 januari jl. is Floris Venneman (weer) aan boord bij Bureauvijftig als partner. Floris is zeker geen onbekende al sinds de oprichting nauw betrokken bij de ontwikkelingen rondom het bureau. Samen met Arjan heeft hij vele projecten succesvol tot een einde gebracht en dus is nu de stap om op deze manier verder samen de […]

Lees artikel

Saar magazine – voor 50-plussers die nog niet dood zijn

19 september 2016 door Arjan in 't Veld in Algemeen

Een gekke kop inderdaad: ‘die nog niet dood zijn’, maar dit is precies hoe maaksters Els en Wies hun nieuwe site voor 50-plussers, Saar magazine, aanprijzen. De gedachte? 50-plussers anno 2016 zijn verre van oud, en dus zeker niet dood. Het is juist een doelgroep die energieker en fitter door het leven gaat dan ooit. […]

Lees artikel

Een nieuwe auto?

18 september 2016 door Floris Venneman in Algemeen

We weten al dat 75% van de nieuwe auto’s gekocht worden door vijftigplussers, maar soms komen we wel hele bijzondere verhalen tegen. Zoals deze: een meneer uit Niekerk (in de provincie Groningen), met de respectabele leeftijd van 98 jaar, heeft een spiksplinternieuwe Ford gekocht. Extra bijzonderheid: hij heeft hem laten leveren door de Ford dealer […]

Lees artikel

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de maandelijkse nieuwsbrief inclusief verrassende insights over 50plussers:

Stuur ons een mail

Contactformulier

Contactgegevens

Grey Valley
Werner von Siemensstraat 13
2712 PN Zoetermeer

T. 085 – 3035384
E. info@bureauvijftig.nl

Grey Valley Incubator