085 - 303 53 84

Bureauvijftig blog

Tip #6: 'Met 50+ aan de slag gaan betekent niet altijd een 50+ campagne'

Met 50+ aan de slag gaanMisvattingen rondom 50+ marketing en communicatie zijn er genoeg. Zo ook die over het voeren van speciale campagnes voor oudere doelgroepen. Dat is namelijk niet per definitie nodig. Door goed te herkennen wat de klant wil en dat te koppelen aan de huidige gevoerde proposities en campagnes komt soms aan het licht dat het eigenlijk best goed past. Op nuances na, of soms het toevoegen van een extra mediakanaal, zijn de meeste campagnes ook aansprekend genoeg voor 50+. Het zit hem dus in gedegen onderzoek vooraf. Soms bespaart dat een teleurstellende ‘nieuwe campagne’ en versterkt het de huidige.

Hoe zit het dan met dat percentage van 56% dat zich niet voelt aangesproken door reclame die voor hen is bestemd? Daar ligt natuurlijk wel een uitdaging. Veel campagnes die specifiek op oudere doelgroepen zijn gericht schieten nog mis. De stockfotosenior is natuurlijk zo’n pijnlijke conclusie. 50-plussers willen zich herkennen in campagnes die dan wel speciaal voor hen zijn bestemd en het gevoel hebben dat zij serieus worden genomen, waar voor hun geld krijgen en de juiste service, aandacht etcetera waar zij zo gevoelig voor zijn. Basisbeginselen.

«
»

Stuur ons een mail

Contactformulier

Contactgegevens

Grey Valley
Werner von Siemensstraat 13
2712 PN Zoetermeer

T. 085 – 3035384
E. info@bureauvijftig.nl

Grey Valley Incubator