50 plussers in de media – editie 7.
Iedere week verschijnen er vele nieuwe artikelen over 50-plussers, senioren en ouderen. In dit nieuwe jaar maken wij wekelijks een selectie van de leukste, meest interessante, inspirerende, spraakmakende, en opvallende stukken en publiceren die onder de titel: “50-plussers in de media”.
Ouderen disco, razend populair!
Hoezo niet los in de heupen? Het ging op de ouderen disco in het woonzorgcentrum Ingenhouszhof in Amsterdam-Oost weer helemaal los. De disco wordt steeds populairder en zal een tour door Amsterdam gaan maken:
Zo jong als je je voelt?
Ouderen zeggen vaak: ik ben zo jong als ik me voel! Het is nu ook wetenschappelijk onderzocht en bewezen:
Cosmetica bedrijven focussen zich teveel op ‘jong’.
In de cosmeticamarketing wordt er nog teveel gefocust op jonge consumenten, terwijl oudere consumenten zich ook mooi willen voelen. Juist de babyboom generatie heeft meer te besteden en willen de merken die ze vroeger gebruikte nu niet meer gebruiken. Hier liggen nog genoeg kansen. Dove had eerder al een campgne, nu volgt L’oreal:
Ook in videoclips neemt ‘oud’ toe.
De nieuwe clip van Justin Timberlake. De video werd genoemd in het vorige artikel en geeft aan dat zelfs in videoclips oud al meer wordt geaccepteerd. Via de link hieronder te bewonderen:
Dolfinarium speelt in op werkeloosheid binnen 50+ doelgroep.
Elf 50-plussers zijn aangenomen bij het Dolfinarium. Al eerder verscheen er een artikel dat er hoge werkeloosheid is binnen deze groep. Het Dolfinarium beloofde er eigenhandig iets aan te doen, met hier het bewijs:
Wel of geen testament? (Een issue onder ouderen.)
De meerderheid van de 50-plussers heeft geen testament. Als grootste reden dat ze denken te weinig achter te laten: