085 - 303 53 84

Bureauvijftig blog

Roeien - omdenken

Omdenken

27 september 2019 door Jeroen Westermann in Algemeen

Roeien. Een eeuwenoude sport die bol staat van tradities en een rijke historie kent. Prachtige beelden van Olympische boten scherend over het water. The Boat Race tussen de universiteiten van Oxford en Cambridge over de Engelse Thames. Riemen die synchroon van voor naar achter bewegen. Maar Laura Cuijpers van de Rijksuniversiteit Groningen stelt deze traditionele […]

Lees artikel
De doelgroep aan tafel

De doelgroep aan tafel

28 augustus 2019 door Floris Venneman in Algemeen

‘Moeten we dingen helemaal anders doen als we ons richten op vijftigplussers?’ Dat is misschien wel de meest gehoorde vraag van marketeers of creatieven van reclamebureaus, waarmee ik aan tafel zit om te sparren over de kansrijke 50+ doelgroep. Het antwoord is kort en krachtig. Nee. Natuurlijk is het leuk, zinvol en waardevol om campagnes […]

Lees artikel
KRAS vakantie blijf ontdekken

Out-of-office: de vijftigplusser op vakantie

25 juli 2019 door Floris Venneman in Algemeen

Het is vakantietijd! De out-of-office reply staat (bij velen) weer aan, de koffers zijn gepakt en de reisgidsen met ‘wat te doen in…’ liggen klaar. Reizen is voor de 50+er een belangrijk thema. Dus vond ik het zeker de moeite waard om in onze insightsdocumenten te spitten naar mooie cijfers over reizen en vakantie. Niet […]

Lees artikel
Innovatielessen

8 innovatielessen uit de praktijk

09 juli 2019 door Arjan in 't Veld in Algemeen

Innoveren in de ouderen(zorg)markt is spannend, leuk en leerzaam. Sinds 2006 ben ik als founder, bedenker, adviseur of begeleider betrokken bij tal van innovaties en startups voor ouderen en senioren. Ik mocht onlangs voor een coalitie van zorgpartijen mijn ‘innovatielessen uit 12,5 jaar praktijk’ te delen. 1. Think big, start small, move fast Het mantra […]

Lees artikel
Zeeman campagne intimiteit

Taboe op intimiteit bij ouderen?

20 juni 2019 door Floris Venneman in Insights In Ageing

Bij Bureauvijftig doen we dag in, dag uit onderzoek naar de wensen, behoeften en het gedrag van de 50+ers in Nederland (en België). We weten hoeveel kilometers ze rijden in hun eigen auto, we weten hoeveel geld er wordt besteed tijdens dagjes uit en waar ze dan naar toe gaan. Toch blijkt het onderwerp intimiteit […]

Lees artikel
Love for the Campsite

Tv-opnames Love for the Campsite gestart!

05 juni 2019 door Kirsten de Jonge in Algemeen

De tassen zijn gepakt, caravans gepoetst en alle kampeerspullen ingeladen. Het ‘Love for the Campsite-avontuur’ gaat vandaag, 5 juni 2019, beginnen! Ron Brandsteder, Patrick Martens, acht kampeerders en de voltallige crew vertrekken voor een reis van twee weken richting Denemarken. On the road Na een selectieproces zijn er acht enthousiaste deelnemers uitgekozen, om op reis […]

Lees artikel
Liefde vijftigplusser

Liefdesvuur brandt volop bij vijftigplussers

06 maart 2019 door Ingrid Hansen in Blog

Senioren met een relatie zijn trouw. Singles daten er online op los. Senioren in Nederland zijn volop actief in de liefde. Ze geven cadeau’s, hebben seks en zijn zeer actief (als ze single zijn) in het online daten. Dit blijkt uit een representatief onderzoek van Startpagina.nl onder 1.552 Nederlandse vijftigplussers. Nederlanders boven de 50 jaar […]

Lees artikel
ING studiereis

Seniorenhuisvesting in België beter geregeld?

09 februari 2019 door Arjan in 't Veld in Algemeen

Nederland lijkt op het gebied van seniorenhuisvesting achter te lopen. Veel ouderen geven aan geen passende woning te kunnen vinden en woningcorporaties, vastgoedontwikkelaars en zorgorganisaties hebben moeite de handschoen op te pakken. Zo bleek ook gisteren weer uit onderzoek van ANBO, dat ‘wonen’ het hete hangijzer van de ouderenzorg noemt. Vorige week was ik met […]

Lees artikel
Masterclass Komt u maar mevrouwtje

Ouderenmarketing, wat is dat nu eigenlijk?

16 januari 2019 door Arjan in 't Veld in Algemeen

Marketing gericht op de doelgroep ouderen noemen wij ouderenmarketing. Maar wat is dat nu precies? En welke verschillende definities kennen we? Ouderenmarketing is ontstaan uit 2 grote trends: 1. De ‘boodschappermarketing’ Boodschappermarketing richt zich primair op 18-49 jarigen. De volwassen doelgroep die wordt verondersteld ‘de boodschappen’ te doen. Tot een aantal jaar geleden was bijna […]

Lees artikel
bureau_50_-417

Bureauvijftig groeit, doe je mee? [Vacatures]

05 december 2018 door Floris Venneman in Algemeen

Bureauvijftig groeit! En hard ook. Doe je mee? Voor ons groeiende bureau zoeken wij een aantal toppers voor in ons team. Briljante geesten, leuke mensen die vol enthousiasme samen met ons verder bouwen aan het bureau dat marketeers en andere professionals helpt om de oudere doelgroep écht te begrijpen en bereiken. Een team vol mensen […]

Lees artikel

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de maandelijkse nieuwsbrief inclusief verrassende insights over 50-plussers:

Stuur ons een mail

Contactformulier

Contactgegevens

Grey Valley
Werner von Siemensstraat 13
2712 PN Zoetermeer

T. 085 – 3035384
E. info@bureauvijftig.nl

Grey Valley Incubator