
De 50+ consument in jouw winkel
Met de groei van het aantal 50+ers in Nederland en de toenemende invloed van een groot deel van deze groep op de consumentenbestedingen (inmiddels wordt ruim 60% van alle bestedingen door deze groep gedaan) wordt het belangrijker dan ooit om ook als retailer deze groep serieus te nemen. Betekent dat dan dat je direct jouw […]
Lees artikel
Onderzoek | De populairste zoektermen van 2020
Al meer dan 20 jaar wijst Startpagina.nl mensen de weg op het internet. Samen met GoeieVraag.nl trekt de website maandelijks 4 miljoen bezoekers. Als iemand weet wat er speelt in ons land, dan is het Startpagina wel. Daarom doken we met hen in de geschiedenis van zoektermen in 2020 om opvallende inzichten op te doen! […]
Lees artikel
7 keer anders kijken naar ouderenzorg.
Anders kijken naar onze ouderenzorg is een must. Er komen steeds meer ouderen en er zijn steeds minder mensen om voor hen te zorgen. Dat vraagt om een andere aanpak. Anders omgaan met mensen en middelen. We verzamelden 7 inspirerende voorbeelden voor je. 1. De postbode inzetten. In veel afgelegen gebieden is de postbode soms […]
Lees artikel
Online masterclass: Van segmentatie naar geslaagde campagne | 15 januari 10:00
Wist je dat vijftigplussers verantwoordelijk zijn voor ruim de helft van alle consumentenbestedingen? Een nieuwe generatie ouderen, die anders ‘oud’ wordt. Dit vraagt om andere manieren om producten en diensten te ontwikkelen voor, maar ook af te stemmen op vijftigplussers. Maar hoe precies? Begin het jaar met een frisse blik op deze kansrijke doelgroep! Onze […]
Lees artikel
Ouderen als influencers?
Ouderen geen influencers? Zeker wel! Zogenoemde granfluencers of silver influencers zijn een trend waar we niet langer omheen kunnen. Vijftigplussers maar ook zeventigplussers zijn steeds vaker en langer actief op sociale media. Uit ons What’s Happening Online Onderzoek 2020 bleek dat 69% van de vijftigplussers actief is op Facebook, 25% op Instagram en 20% op […]
Lees artikel
Podcast | De Geheimen van Ouderenmarketing
De vijftigplusser van tegenwoordig heeft het druk, maakt belangrijke beslissingen en is financieel krachtig. Als ze al tijd hebben om thuis achter geraniums te zitten, zitten ze daar te Netflixen, te Facebooken, hun kinderen te appen of uit te puffen van het mantelzorgen. Voor veel bedrijven liggen er talloze mogelijkheden om deze doelgroep aan te […]
Lees artikel
Online masterclass: ‘Succesvolle vijftigplusmarketing’ | 2 oktober 10:00 uur
Leuk dat je interesse hebt in onze online masterclass over succesvolle vijftigplusmarketing! Op dit moment is de helft van alle volwassen Nederlanders de 50 gepasseerd. Een kleurrijke doelgroep die midden in de maatschappij staat. Die een digitale revolutie heeft overgeslagen, nu actief is op de iPad en via Facebook en WhatsApp met kinderen en kleinkinderen […]
Lees artikel
After Corona ouderentrends?
“Wat zijn volgens jou de After Corona ouderentrends waarmee we rekening moeten houden?” Net voor mijn vakantie stuurde ik enkele (inter)nationale vakgenoten die simpele vraag. Ik hoopte natuurlijk dat zij het al aandurfden om een voorspelling te doen. Zeker omdat we eigenlijk nog middenin de coronacrisis zitten. En misschien aan de vooravond van een tweede […]
Lees artikel
Onze projecten: Het ZomerDoeBoek
“Alleen kun je niets, je moet het samen doen.” Wijze woorden van Johan Cruijff, die zowel op het voetbalveld als in het bedrijfsleven vaak waar blijken. Elf ledenverenigingen, die enkele keren per jaar bij ons samenkomen voor strategische sessies, bundelden tijdens dit project hun krachten. Hun vraag was even simpel als complex: we willen ‘iets’ […]
Lees artikel
Onze projecten: partnership met Startpagina
Startpagina.nl is al meer dan 21 jaar de gebruiksvriendelijke website die internetten veilig en gemakkelijk maakt. Niet verwonderlijk dus, dat Startpagina door veel mensen dagelijks wordt gebruikt en voorziet in de vraag naar betrouwbare websites. Startpagina heeft samen met vraag- en antwoordplatform GoeieVraag.nl ongeveer 4 miljoen bezoekers per maand, een gigantisch aantal. Floris Bloemer (Manager […]
Lees artikel