
Online masterclass: Van segmentatie naar geslaagde campagne | 15 januari 10:00
Wist je dat vijftigplussers verantwoordelijk zijn voor ruim de helft van alle consumentenbestedingen? Een nieuwe generatie ouderen, die anders ‘oud’ wordt. Dit vraagt om andere manieren om producten en diensten te ontwikkelen voor, maar ook af te stemmen op vijftigplussers. Maar hoe precies? Begin het jaar met een frisse blik op deze kansrijke doelgroep! Onze […]
Lees artikel
Ouderen als influencers?
Ouderen geen influencers? Zeker wel! Zogenoemde granfluencers of silver influencers zijn een trend waar we niet langer omheen kunnen. Vijftigplussers maar ook zeventigplussers zijn steeds vaker en langer actief op sociale media. Uit ons What’s Happening Online Onderzoek 2020 bleek dat 69% van de vijftigplussers actief is op Facebook, 25% op Instagram en 20% op […]
Lees artikel
Podcast | De Geheimen van Ouderenmarketing
De vijftigplusser van tegenwoordig heeft het druk, maakt belangrijke beslissingen en is financieel krachtig. Als ze al tijd hebben om thuis achter geraniums te zitten, zitten ze daar te Netflixen, te Facebooken, hun kinderen te appen of uit te puffen van het mantelzorgen. Voor veel bedrijven liggen er talloze mogelijkheden om deze doelgroep aan te […]
Lees artikel
Online masterclass: ‘Succesvolle vijftigplusmarketing’ | 2 oktober 10:00 uur
Leuk dat je interesse hebt in onze online masterclass over succesvolle vijftigplusmarketing! Op dit moment is de helft van alle volwassen Nederlanders de 50 gepasseerd. Een kleurrijke doelgroep die midden in de maatschappij staat. Die een digitale revolutie heeft overgeslagen, nu actief is op de iPad en via Facebook en WhatsApp met kinderen en kleinkinderen […]
Lees artikel
After Corona ouderentrends?
“Wat zijn volgens jou de After Corona ouderentrends waarmee we rekening moeten houden?” Net voor mijn vakantie stuurde ik enkele (inter)nationale vakgenoten die simpele vraag. Ik hoopte natuurlijk dat zij het al aandurfden om een voorspelling te doen. Zeker omdat we eigenlijk nog middenin de coronacrisis zitten. En misschien aan de vooravond van een tweede […]
Lees artikel
Onze projecten: Het ZomerDoeBoek
“Alleen kun je niets, je moet het samen doen.” Wijze woorden van Johan Cruijff, die zowel op het voetbalveld als in het bedrijfsleven vaak waar blijken. Elf ledenverenigingen, die enkele keren per jaar bij ons samenkomen voor strategische sessies, bundelden tijdens dit project hun krachten. Hun vraag was even simpel als complex: we willen ‘iets’ […]
Lees artikel
Onze projecten: partnership met Startpagina
Startpagina.nl is al meer dan 21 jaar de gebruiksvriendelijke website die internetten veilig en gemakkelijk maakt. Niet verwonderlijk dus, dat Startpagina door veel mensen dagelijks wordt gebruikt en voorziet in de vraag naar betrouwbare websites. Startpagina heeft samen met vraag- en antwoordplatform GoeieVraag.nl ongeveer 4 miljoen bezoekers per maand, een gigantisch aantal. Floris Bloemer (Manager […]
Lees artikel
Onze projecten: marketingstrategie voor Fietsmaatjes
Voor de sociale onderneming Fietsmaatjes heeft Bureauvijftig de afgelopen periode een marketing- en communicatiestrategie ontwikkeld. Fietsmaatjes is er voor mensen die er graag op uit gaan met de fiets maar dit door een beperking niet meer zelfstandig kunnen. Zij kunnen, samen met een vrijwilliger, op een duofiets op pad. De gast en de vrijwilliger zijn […]
Lees artikel
Onderzoek naar de impact van de coronacrisis: sterk gevoel van solidariteit
Angst om ziek te worden, onzekerheid over wanneer je een familielid in het verpleeghuis kunt opzoeken en een gevoel van eenzaamheid. De coronacrisis raakt onze hele samenleving, in het bijzonder ouderen. We deden eerder al onderzoek naar vijftigplussers en hoe zij deze crisis ervaren. Deze week publiceerden onderzoekers van de Erasmus Universiteit in samenwerking met […]
Lees artikel
Onderzoek: vijftigplussers vooral bang dat hun naasten ziek worden door het coronavirus
Ouderen zijn extra kwetsbaar voor het coronavirus. Toch maken vijftigplussers zich meer zorgen om de gezondheid van hun naasten en om de (lokale) economie dan om de eigen gezondheid. Hamsteren hebben ze niet veel gedaan. En een minderheid (41%) kan zich vinden in nog strengere overheidsmaatregelen, zoals een algehele ‘lock down’. Zo blijkt uit onderzoek […]
Lees artikel