085 - 303 53 84

Bureauvijftig blog

breintraining

Steeds meer ‘super agers’

15 juni 2021 door Floris Venneman in 50-plussers in de media

Dat we steeds ouder worden is geen verrassing meer. Dat we dit ook in steeds betere gezondheid doen, is een hele fijne bijkomstigheid. Toch gaat dit niet vanzelf. Hier moeten we als individu ook werk van maken. Door bijvoorbeeld fysiek in beweging te blijven. Oefeningen te doen. Te blijven wandelen en fietsen. Of bijvoorbeeld samen […]

Lees artikel
4 Mythes over vijftigplus consumenten ontkracht

5 aannames over vijftigplussers ontkracht

03 juni 2021 door Floris Venneman in Algemeen

“Babyboomers vinden dat vroeger alles beter was, ouderen zijn niet digitaal vaardig en vijftigplussers bulken van het geld”. Een greep uit de aannames die jullie via LinkedIn en onze nieuwsbrief met ons deelden. Soms verrassende, maar meestal spelen dezelfde aannames in de hoofden van marketeers, communicatieadviseurs of ondernemers. Aannames gebaseerd op eigen ervaringen met (groot)ouders […]

Lees artikel
Blog vergrijzing

Vergrijzing: wachten op de politiek of zelf alvast aan de slag gaan?

10 mei 2021 door Floris Venneman in Algemeen

Een oproep aan de Tweede Kamer om het thema vergrijzing te agenderen als belangrijkste opdracht aan een nieuw te vormen kabinet. Dat stond afgelopen vrijdag 7 mei in een ingezonden brief van Henk Kamp (voorzitter van ActiZ, de brancheorganisatie van zorgorganisaties) in Trouw. Daar kan ik het natuurlijk alleen maar eens zijn. Vergrijzing is een uitdaging […]

Lees artikel
Peugeot nieuw logo nostalgie

De slimme zet van Peugeot

03 april 2021 door Floris Venneman in Algemeen

Dat zo’n 75% van de nieuw verkochte auto’s wordt gekocht door de 50-plus consument, is voor velen inmiddels een herkenbaar feit. De doelgroep kiest bewust voor merken waar enerzijds de prijs-kwaliteitsverhouding klopt, maar anderzijds zien we uit onze onderzoeken ook steeds vaker het belang van duurzaamheid terugkomen. Het is niet voor niks dat hybride en elektrische […]

Lees artikel
menselijke merken

Menselijke merken, juist voor 50-plussers

30 maart 2021 door Floris Venneman in Algemeen

Bij Bureauvijftig ontdekken we nog iedere dag wat we zijn. Reclamemakers, marketeers, strategieconsultants of onderzoekers. Eigenlijk zijn we het allemaal. Onze rol verschilt per opdrachtgever, maar de diepgewortelde kennis van de 50-plus doelgroep is altijd de basis. Juist het zijn van een kameleon maakt dat we van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten. Toch gaat […]

Lees artikel
50+ consument

De 50+ consument in jouw winkel

22 februari 2021 door Floris Venneman in Blog

Met de groei van het aantal 50+ers in Nederland en de toenemende invloed van een groot deel van deze groep op de consumentenbestedingen (inmiddels wordt ruim 60% van alle bestedingen door deze groep gedaan) wordt het belangrijker dan ooit om ook als retailer deze groep serieus te nemen. Betekent dat dan dat je direct jouw […]

Lees artikel
Onderzoek Zoektermen 2020 - 554x400

Onderzoek | De populairste zoektermen van 2020

06 februari 2021 door Lotte Bouwhuis in Algemeen

Al meer dan 20 jaar wijst Startpagina.nl mensen de weg op het internet. Samen met GoeieVraag.nl trekt de website maandelijks 4 miljoen bezoekers. Als iemand weet wat er speelt in ons land, dan is het Startpagina wel. Daarom doken we met hen in de geschiedenis van zoektermen in 2020 om opvallende inzichten op te doen! […]

Lees artikel
anders kijken naar ouderenzorg

7 keer anders kijken naar ouderenzorg

22 januari 2021 door Arjan in 't Veld in Algemeen

Anders kijken naar onze ouderenzorg is een must. Er komen steeds meer ouderen en er zijn steeds minder mensen om voor hen te zorgen. Dat vraagt om een andere aanpak. Anders omgaan met mensen en middelen. We verzamelden 7 inspirerende voorbeelden voor je. 1. De postbode inzetten. In veel afgelegen gebieden is de postbode soms […]

Lees artikel
online masterclass

Online masterclass: Van segmentatie naar geslaagde campagne | 15 januari 10:00

05 januari 2021 door Lotte Bouwhuis in Algemeen

Wist je dat vijftigplussers verantwoordelijk zijn voor ruim de helft van alle consumentenbestedingen?  Een nieuwe generatie ouderen, die anders ‘oud’ wordt. Dit vraagt om andere manieren om producten en diensten te ontwikkelen voor, maar ook af te stemmen op vijftigplussers. Maar hoe precies?  Begin het jaar met een frisse blik op deze kansrijke doelgroep! Onze […]

Lees artikel
Podcast | De Geheimen van Ouderenmarketing

Uitgelicht: Onze podcast | De Geheimen van Ouderenmarketing

04 december 2020 door Kirsten de Jonge in Insights In Ageing

De vijftigplusser van tegenwoordig heeft het druk, maakt belangrijke beslissingen en is financieel krachtig. Als ze al tijd hebben om thuis achter geraniums te zitten, zitten ze daar te Netflixen, te Facebooken, hun kinderen te appen of uit te puffen van het mantelzorgen. Voor veel bedrijven liggen er talloze mogelijkheden om deze doelgroep aan te […]

Lees artikel

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de maandelijkse nieuwsbrief inclusief verrassende insights over 50-plussers:

Stuur ons een mail

Contactformulier

Contactgegevens

Grey Valley
Werner von Siemensstraat 13
2712 PN Zoetermeer

T. 085 – 3035384
E. info@bureauvijftig.nl

Kantoor Bureauvijftig - te Zoetermeer