085 - 303 53 84

Bureauvijftig blog

4X hulpmiddelen 554x400

4 redenen waarom hulpmiddelen verkopen aan consumenten zo lastig is

31 augustus 2021 door Arjan in 't Veld in Algemeen

Al jaren wordt voorspeld dat de hulpmiddelenmarkt een consumentenmarkt gaat worden. Met zoveel ouderen en een Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) die steeds minder vergoedt, is dat volgens de experts slechts een kwestie van tijd. Toegegeven: het duurt langer dan ik zelf dacht. Dat geeft gelukkig wat tijd om je goed voor te bereiden. Voor veel […]

Lees artikel
Hoe besteed de vijftigplusser zijn of haar vakantie?

Vakantieplannen? Hoe bereik jij de reizende 50-plusser?

20 juli 2021 door Floris Venneman in Algemeen

De vakantie is begonnen. Ondanks de coronamaatregelen en landen die al dan niet op oranje staan, gaan we toch massaal op vakantie. Sommigen kiezen ervoor om in Nederland te blijven en unieke plekken dicht bij huis te ontdekken. Anderen stappen toch in een vliegtuig om te kunnen zwemmen in de Middellandse Zee. Ook vijftigplussers zijn […]

Lees artikel
Wielrennen

Wielrennen is helemaal terug en zorgt voor miljoenenomzet

14 juli 2021 door Floris Venneman in 50-plussers in de media

De opkomst van het wielrennen niet meer te stoppen. Massaal kopen mensen racefietsen, nieuwe outfits en alle bijbehorende gadgets. We hadden de laatste maanden meer tijd en het was niet mogelijk om binnen of in groepen te sporten. Kortom: lekker naar buiten met de racefiets of mountainbike was een geweldig alternatief. Niet alleen mannen hullen […]

Lees artikel
Zorgorganisaties

Zorgorganisaties moeten kiezen

26 juni 2021 door Floris Venneman in Algemeen

Dat het aantal ouderen in de komende jaren flink zal stijgen en met name de groep ‘oudere ouderen’ groeit, is geen verrassing meer. Deze vergrijzingsgolf en de bijbehorende uitdagingen zien we van verre aankomen. Veel van onze blogs beginnen met zinnen die een vergelijkbare strekking hebben. Ook deze, waarin ik graag wil inzoomen op de […]

Lees artikel
breintraining

Steeds meer ‘super agers’

15 juni 2021 door Floris Venneman in 50-plussers in de media

Dat we steeds ouder worden is geen verrassing meer. Dat we dit ook in steeds betere gezondheid doen, is een hele fijne bijkomstigheid. Toch gaat dit niet vanzelf. Hier moeten we als individu ook werk van maken. Door bijvoorbeeld fysiek in beweging te blijven. Oefeningen te doen. Te blijven wandelen en fietsen. Of bijvoorbeeld samen […]

Lees artikel
4 Mythes over vijftigplus consumenten ontkracht

5 aannames over vijftigplussers ontkracht

03 juni 2021 door Floris Venneman in Algemeen

“Babyboomers vinden dat vroeger alles beter was, ouderen zijn niet digitaal vaardig en vijftigplussers bulken van het geld”. Een greep uit de aannames die jullie via LinkedIn en onze nieuwsbrief met ons deelden. Soms verrassende, maar meestal spelen dezelfde aannames in de hoofden van marketeers, communicatieadviseurs of ondernemers. Aannames gebaseerd op eigen ervaringen met (groot)ouders […]

Lees artikel
Blog vergrijzing

Vergrijzing: wachten op de politiek of zelf alvast aan de slag gaan?

10 mei 2021 door Floris Venneman in Algemeen

Een oproep aan de Tweede Kamer om het thema vergrijzing te agenderen als belangrijkste opdracht aan een nieuw te vormen kabinet. Dat stond afgelopen vrijdag 7 mei in een ingezonden brief van Henk Kamp (voorzitter van ActiZ, de brancheorganisatie van zorgorganisaties) in Trouw. Daar kan ik het natuurlijk alleen maar eens zijn. Vergrijzing is een uitdaging […]

Lees artikel
Peugeot nieuw logo nostalgie

De slimme zet van Peugeot

03 april 2021 door Floris Venneman in Algemeen

Dat zo’n 75% van de nieuw verkochte auto’s wordt gekocht door de 50-plus consument, is voor velen inmiddels een herkenbaar feit. De doelgroep kiest bewust voor merken waar enerzijds de prijs-kwaliteitsverhouding klopt, maar anderzijds zien we uit onze onderzoeken ook steeds vaker het belang van duurzaamheid terugkomen. Het is niet voor niks dat hybride en elektrische […]

Lees artikel
menselijke merken

Menselijke merken, juist voor 50-plussers

30 maart 2021 door Floris Venneman in Algemeen

Bij Bureauvijftig ontdekken we nog iedere dag wat we zijn. Reclamemakers, marketeers, strategieconsultants of onderzoekers. Eigenlijk zijn we het allemaal. Onze rol verschilt per opdrachtgever, maar de diepgewortelde kennis van de 50-plus doelgroep is altijd de basis. Juist het zijn van een kameleon maakt dat we van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten. Toch gaat […]

Lees artikel
50+ consument

De 50+ consument in jouw winkel

22 februari 2021 door Floris Venneman in Blog

Met de groei van het aantal 50+ers in Nederland en de toenemende invloed van een groot deel van deze groep op de consumentenbestedingen (inmiddels wordt ruim 60% van alle bestedingen door deze groep gedaan) wordt het belangrijker dan ooit om ook als retailer deze groep serieus te nemen. Betekent dat dan dat je direct jouw […]

Lees artikel

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de maandelijkse nieuwsbrief inclusief verrassende insights over 50-plussers:

Stuur ons een mail

Contactformulier

Contactgegevens

Grey Valley
Werner von Siemensstraat 13
2712 PN Zoetermeer

T. 085 – 3035384
E. info@bureauvijftig.nl

Kantoor Bureauvijftig - te Zoetermeer