
Prangende vraag: Waar doet de 50-plusser nieuwe contacten op?
In het kader van onze ‘prangende vragen’-actie van afgelopen december, hebben we ons Nationale 50plus Panel de volgende vraag voorgelegd; “Op welke manier ontmoet u nieuwe mensen?”. In totaal hebben 461 50-plussers deze vraag beantwoord. Opvallend is dat zij, in maar liefst 36% van de gevallen, zeggen nieuwe contacten op te doen tijdens het vrijwilligers […]
Lees artikel
50-plusser vindt zichzelf beter in coachen, rekenen en kritisch nadenken dan hun jongere collega’s.
Tijdens onze eindejaarsactie stelden wij ons netwerk in de gelegenheid om hun meest prangende vraag over de 50-plus doelgroep aan ons te stellen. Begin dit jaar gaven wij de vraagstellers afhankelijk van de vraag een antwoord, visie of denkrichting. Nu, in het restant van dit jaar delen wij deze vragen en bijbehorende antwoorden middels ons […]
Lees artikel
Ouderen bereiken via social media?
De ‘ouderen’ zijn online. En ze zijn actiever dan ooit. Het onderzoek “De nieuwe ouderen over de vloer” i.s.m. Actiz en PGGM wees uit dat maar liefst 83% dagelijks online actief is en dat ruim 30% – ruim 2 miljoen 50-plussers – actief is op Facebook. Maar heeft uw organisatie zich wel voldoende toegespitst op deze online klant en hoe […]
Lees artikel
Prangende vraag: bestaat dé 50-plusser?
Tijdens onze eindejaarsactie stelden wij ons netwerk in de gelegenheid om hun meest prangende vraag over de 50-plus doelgroep aan ons te stellen. Begin dit jaar gaven wij de vraagstellers afhankelijk van de vraag een antwoord, visie of denkrichting. Nu, in het restant van dit jaar delen wij deze vragen en bijbehorende antwoorden middels ons blog. Ditmaal […]
Lees artikel
Prangende vraag: Wat is de favoriete activiteit van 50-plussers?
Tijdens onze eindejaarsactie stelden wij ons netwerk in de gelegenheid om hun meest prangende vraag over de 50-plus doelgroep aan ons te stellen. Eén van de vragen die wij kregen is: ‘wat is de favoriete activiteit van 50-plussers?’. In dit blog geven we antwoord op die vraag. ‘Wat is de favoriete activiteit van 50-plussers?’ is […]
Lees artikel
Start nu uw eigen onderzoekspanel
De consumentenmarkt verandert. De voortschrijdende vergrijzing maakt dat we met een andere blik naar deze markt en de oudere doelgroep moeten kijken om slagkracht en positie te behouden. Het is daarom van groot belang om te weten waar de 50plus consument op zit te wachten om proactief op hun wensen in te kunnen spelen. Uw eigen […]
Lees artikel
Bureauvijftig start landelijk onderzoek extramurale markt
Vorig jaar startte Bureauvijftig i.s.m. Actiz en PGGM een groot landelijk onderzoek naar de wensen en behoeften van ouderen ten aanzien van wonen, welzijn en zorg. In totaal deden 7 zorgorganisaties mee en werden ruim 7.000 ouderen ondervraagd, zowel kwalitatief als kwantitatief. Het onderzoek leverde veel nieuwe inzichten op. Zo heeft 87% van de ouderen geen idee […]
Lees artikel
Prangende vraag: "In hoeverre laat de 50-plusser zich adviseren door de kinderen?”
Afgelopen december ontvingen we in het kader van onze ‘prangende vragen’-actie de volgende vraag met betrekking tot het aankoopgedrag van 50-plussers: “Hoeveel procent van de ouderen overlegt bij een belangrijke aanschaf met hun kinderen?” Er is al veel onderzoek gedaan naar consumentengedrag en de diverse factoren die ons koopgedrag zouden kunnen beïnvloeden. Factoren als geslacht, […]
Lees artikel
Bureauvijftig start mobiliteitsonderzoek met XTNT
XTNT en Bureauvijftig starten begin juli een groot landelijk onderzoek naar de beleving en gedrag van ouderen ten aanzien van mobiliteit. In 2025 is naar verwachting al de helft van de Nederlandse bevolking 50+! De senioren van nu (en straks) zijn welvarender, vitaler, actiever én mobieler dan de vorige generaties senioren. Wat betekent dat precies […]
Lees artikel
De ‘ouderen’ in cijfers: 6,3 miljoen 50-plussers
Anno 2014 is iedereen wel op de hoogte van de vergrijzing in ons land. Een steeds groter deel van de Nederlandse bevolking is boven de grens van vijftig jaar waarna we biologisch gezien ‘ouder worden’. Naast alle bekende problematiek biedt dit natuurlijk ook veel kansen voor bedrijven. Maar hoe groot is deze groep, hoe zijn de leeftijdsgroepen […]
Lees artikel