085 - 303 53 84

Ons werk

VisitDenmark | ‘Ouwe Jongens Smørrebrød’

Vraag van VisitDenmark

‘Vijftigplussers zijn een belangrijke doelgroep voor VisitDenmark. Via een ‘platte’ advertentiepagina is het moeilijk om hen Denemarken in haar volle glorie te laten zien. Kan dat ook anders? En kunnen we daarmee vijftigplussers bereiken en in beweging krijgen?’

Case: Visit Denmark - Ouwe Jongens Smørrebrød

Hoe en wat

  • We bedachten een branded tv-format ‘Ouwe Jongens Smørrebrød’. In deze zevendelige realityserie reizen showbizzcollega’s Ron Brandsteder, Ernst Daniël Smid en Marco Bakker, 10 dagen op een elektrische motor door Denemarken.
  • Het tv-programma werd in het najaar van 2018 uitgezonden bij Omroep ONS en in het voorjaar van 2019 herhaald. De gemaakte videocontent werd ook integraal uitgezonden via Telegraaf.nl.

Resultaten

Met het tv-programma en de publiciteit daaromheen bereikten we miljoenen Nederlanders. Er werd voor bijna € 200.000,- free publicity gerealiseerd (onder andere via Pauw, Shownieuws, RTL Boulevard en De Telegraaf). Per aflevering keken gemiddeld zo’n 350.000 mensen.

  • Het aantal overnachtingen van VisitDenmark in 2018 steeg aanzienlijk.
  • Het aantal organische websitebezoekers van VisitDenmark steeg met 50% ten opzichte van 2017.
  • Op Telegraaf.nl werden promotionele banners 11.000.000 keer weergegeven (views).
  • We kregen opnieuw de opdracht om een nieuwe tv-productie te bedenken en realiseren. In 2019 maken we kampeerprogramma Love for the Campsite. Omdat de samenwerking en vooral de resultaten smaken naar meer.

Meer weten over wat wij doen of wil je jouw vraag aan ons voorleggen?

Neem contact met ons op!

«
»

Stuur ons een mail

Contactformulier

Contactgegevens

Grey Valley
Werner von Siemensstraat 13
2712 PN Zoetermeer

T. 085 – 3035384
E. info@bureauvijftig.nl

Grey Valley Incubator