VisitDenmark | ‘Ouwe Jongens Smørrebrød’
Vraag van VisitDenmark
‘Vijftigplussers zijn een belangrijke doelgroep voor VisitDenmark. Via een ‘platte’ advertentiepagina is het moeilijk om hen Denemarken in haar volle glorie te laten zien. Kan dat ook anders? En kunnen we daarmee vijftigplussers bereiken en in beweging krijgen?’
Hoe hebben we het aangepakt?
- In samenwerking met VisitDenmark bedachten we een branded tv-format ‘Ouwe Jongens Smørrebrød’. In deze zevendelige realityserie reizen showbizzcollega’s Ron Brandsteder, Ernst Daniël Smid en Marco Bakker, 10 dagen op een elektrische motor door Denemarken.
- Het tv-programma werd in het najaar van 2018 uitgezonden bij Omroep ONS en in het voorjaar van 2019 herhaald. De gemaakte videocontent werd ook integraal uitgezonden via Telegraaf.nl
Resultaten
Met het tv-programma en de publiciteit daaromheen bereikten we miljoenen Nederlanders. Er werd voor bijna € 200.000,- free publicity gerealiseerd (onder andere via Pauw, Shownieuws, RTL Boulevard en De Telegraaf). Per aflevering keken gemiddeld zo’n 350.000 mensen.
- Het aantal organische websitebezoekers van VisitDenmark steeg met 50% ten opzichte van 2017 in de periode van uitzending.
- Op Telegraaf.nl bereikten promotionele banners landelijk publiek.
- VisitDenmark vroeg ons weer samen te werken om een nieuwe tv-productie te bedenken en realiseren. In 2019 maakten we kampeerprogramma Love for the Campsite. Ron Brandsteder en Patrick Martens kropen in de huid van reisleiders en maakten samen met acht vijftigplussers een onvergetelijke kampeerreis door Denemarken.