085 - 303 53 84

Bureauvijftig blog

Helft consumentenbestedingen in fashion door 50+ klant

Retail Monitor 50+ consument

Retailers in de fashion en lifestyle moeten, vanwege de groei van de groep 50+ klanten, aan de slag met hun merken en winkelconcepten. Dat het aantal personen in de 50+ leeftijdsgroepen in Nederland groeit weten we al een tijdje. Dat daarmee ook het belang van deze groep consumenten in de markt toeneemt is zeker ook geen verrassing. Maar dé vijftigplusser bestaat niet. Dus is het belangrijk om inzicht te krijgen in deze verschillende generaties en hun gedrag.

“De afgelopen jaren zagen we een afname in de bestedingen in de totale Nederlandse fashion markt, met name in de groep jonger dan 50 jaar. De uitgaven per persoon zijn echter voor alle leeftijdsgroepen ongeveer even hard gedaald. De totale bestedingen aan fashion voor de groep 50-plussers zijn op peil gebleven, doordat het aantal 50-plussers in Nederland groeit.Momenteel zijn de bestedingen aan fashion voor 50-plussers goed voor ongeveer de helft van de Nederlandse fashionmarkt. In de nabije toekomst zal dit aandeel alleen nog maar verder toenemen.” Aldus het onderzoek door GFK.

Retailmonitor in Nationale 50+ Panel

Interessant is het om verder te kijken naar via welke kanalen men dan koopt. We weten dat 75% van de 50+ consumenten omnichannel hun kleding koopt, dus zowel in winkels als via internet. Wij willen hier nog een verdere verdieping op aanbrengen, vandaar dat Bureauvijftig binnenkort weer de retailmonitor gaat uitzetten in ons eigen consumentenpanel.

«
»

Stuur ons een mail

Contactformulier

Contactgegevens

Grey Valley
Werner von Siemensstraat 13
2712 PN Zoetermeer

T. 085 – 3035384
E. info@bureauvijftig.nl

Kantoor Bureauvijftig - te Zoetermeer