085 - 303 53 84

Bureauvijftig blog

De doelgroep aan tafel

‘Moeten we dingen helemaal anders doen als we ons richten op vijftigplussers?’ Dat is misschien wel de meest gehoorde vraag van marketeers of creatieven van reclamebureaus, waarmee ik aan tafel zit om te sparren over de kansrijke 50+ doelgroep. Het antwoord is kort en krachtig. Nee. Natuurlijk is het leuk, zinvol en waardevol om campagnes of proposities specifiek voor (segmenten in) ouderen te lanceren. Wij zijn ervan overtuigd dat je de doelgroep ‘aan tafel moet zetten’ wanneer je een campagne lanceert. Dat leidt tot betere resultaten, doordat je de 50+er niet uitsluit. Of, om in jeukwoorden te schrijven, je moet ervoor zorgen dat de campagne ‘inclusief’ is. De vraag blijft dan: hoe doe je dat?

Het ligt voor de hand dat ik nu roep: door ons te bellen of mailen. Dat doe ik dus ook. Onze klant Independer schreef het volgende over Bureauvijftig: “Mede door hun uitgebreide kennis van de doelgroep zat de vijftigplusser gevoelsmatig bij ons aan tafel. Zo kwamen we tot een scherpe positionering voor onze campagne.”

Punten en komma’s of toch fundamenteler?

We komen bij veel klanten over de vloer met een steengoede marketingafdeling, die al samenwerken met een super creatief reclamebureau. Top. Dat is een mooie basis. Vaak bestaat deze club uit gedreven mensen met een gemiddelde leeftijd van rond de 30. Niets mis mee. Maar je mist daardoor de stem van de doelgroep. Daar komen wij in actie! Door onze kennis van de 50+ doelgroep kunnen wij meedenken over slimme nuances in aanspreekvorm, woordkeuze, beeldselectie et cetera. Wij weten wat werkt (en ook wat niet). Punten en komma’s kunnen daarbij het verschil maken. Soms toch een stuk fundamenteler omdat de boodschap niet haakt bij thema’s die spelen in het leven van de ouderen. 

Zodat de boodschap overkomt en aanhaakt op thema’s die spelen in het leven van een oudere.

We weten dat de doelgroep over het algemeen meer behoefte heeft aan uitgebreide informatie dan mensen van jongere generaties. Een advertentie met alleen een catchy beeld en een korte pay-off werkt over het algemeen minder goed. Vijftigplussers willen meer informatie, ze willen weten waar ze die kunnen vinden en gaan vervolgens zelf op zoek. Maak het ze dus gemakkelijk. Voeg een specifieke URL toe of verwijs naar de plek waar meer info te vinden is.

Met de 50+er aan tafel

Zorg dat de wensen en behoeften van de vijftigplusser op jouw marketingafdeling en/of reclamebureau bekend zijn. Wij schuiven aan om met jullie mee te denken tijdens brainstormsessies, om campagnes te reviewen en om nieuwe projecten op te zetten. Zo gaat reclamebudget niet verloren, bereik én begrijp je vijftigplussers. Een campagne zonder resultaat is zonde, maar een campagne met een negatief effect op jouw merk is zeer schadelijk. 

Bel ons gerust en kom langs in Grey Valley voor een kop koffie zodat we kunnen bespreken wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen.

«
»

Stuur ons een mail

Contactformulier

Contactgegevens

Grey Valley
Werner von Siemensstraat 13
2712 PN Zoetermeer

T. 085 – 3035384
E. info@bureauvijftig.nl

Grey Valley Incubator